Ang. Komplex




Okej, för att försöka få ett bra inlägg nu, eftersom att de flesta av mina inlägg bara handlar om mej själv, haha.


Men, ang. komplex. Jag tror att alla har komplex, speciellt vi "unga". Det kan vara stora och små, t.ex. håret, kroppen, näsan, fötterna, vad som helst.
Jag har komplex, som flera tusen andra. Jag är t.ex. inte nöjd med min kropp, mina fötter, födelsemärken och ärr och mina knän.


Varför ska man fokusera på det som inte är bra? Framhäv det som du är nöjd med istället. :)
Om man har komplex för t.ex. sin kropp, och om man ser  någon med samma kroppsbygnad som en själv, så skulle man inte tänka på det. Eller?


Man hör ofta: man ska vara nöjd med sej själv, men såfort man skriver/säger att man är nöjd med sej själv, så blir man påhoppad? Eller är det bara jag som känner så?


Och även, om man får en taskig kommentar om hur man ser ut, varför bry sej? det är inte alltid det lättaste, jag vet, men det visar bara hur jävla fega och dumma i huvudet folk är.


Nu kommer jag inte på något bra avslut på detta inlägg, så nu lyfter jag på hatten.

 


Kommentarer
Postat av: saga

håller till fullo med dig, inte för att jag är de bästa exemplet på en sund människa som inte går till överdrift med sina komplex, men de var klokt skrivet!!Tack!!:)<333

2010-01-29 @ 10:34:23
Postat av: evelina

sv till saga:

du är bäst , saga. du håller mitt liv ihop. älskar dej!! <3<3<3

2010-01-29 @ 19:50:11
URL: http://eveelinabohlin.blogg.se/
Postat av: Moa

Hur bra skrivet som helst, håller med dig till 100%!

älskardigsötaste<33333333333333333333333

2010-02-01 @ 17:27:01
URL: http://mowws.blogg.se/
Postat av: Sofia Eleonora

Sv:

haha. sötis <3

Jaa, men tragiskt, visst? :((

jag fick också tandställning, finnar ville jag inte ha, men fick tyvärr även det ändå <.<

2010-02-03 @ 11:11:40
URL: http://outoftheshadows.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0