Dag 09 – Min tro



Här har jag egentligen ingenting att skriva.
Jag har ingen tro, har aldrig läst bibeln, jag är inte konfirmerad och jag är inte döpt.
Jag firar julafton samt påsk för mysstämningen och ägnar inte en tanke på varken Jesus eller Gud.
Jag anser själv att alla religoner går imot varandra - som säger att den ena har fel och man stirrar sej blind på det man själv tror på . Därför vill jag varken gifta eller begravas i kyrkan.

Men om jag ska vara helt ärlig, så önskar jag att jag hade en tro.
Bara något att stödja sej imot , att ha något att sträva efter. Jag har bara inte hittat det än.

Kommentarer
Postat av: Paula

Sv: Jag vet. <3 Men jag är bara så rädd för att bli ensam eftersom jag ar varit det förut och det är ingenting jag vill uppleva igen. Men man får njuta av tiden då man inte är det. :)



Btw, håller med om det där med att stöda sig mot något, sin tro. Är inte heller troende men ibland önskar man att man vore det. :)

2011-04-16 @ 11:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0