Ny kategori - Recept !

Går ju faktist hotell och restaurang - linjen så jag tänkte varför inte skapa en ny kategori där jag lägger in lite recept ? Förrätter, huvudrätter, desserter, "småplock", lite vad som helst kommer att dyka upp här.
Så att få en "bra" början på denna kategori så börjar jag med att lägga in ett recept på ett "smör" som jag "kom på" i kväll.

ca 1 msk finhackad gullök
ca 2 msk turkisk yoghurt
Limesaft efter smak. jag tycker om den syrliga smaken så tog rätt mycket.
Salt och Peppar
Cayennepeppar

Blanda ihop till en röra , lägg på knäckebröd med skinka, kalkon eller något annat man tycker är gott.  var dock försiktig med cayennepepparen då den är ganska stark.
ska testa detta med plommontomater också, samt ta bort löken och bara ha tomat.

Jag tog med ögonmått så vet inte riktigt hur mycket jag tog, så "måtten" är ren chansning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0